کائـــنات

عالم مادی وغیر مادی من :)

اندر احوالات عشق و ازدواج

  • چهارشنبه ۱۵ دی ۹۵
  • ۲۰:۵۷


یه بحث کلی داشتیم در مورد عشق وازدواج ک دوس داشتی میتونی توی ادامه مطلب ببینی ...



موضوع بحث :عشق و ازدواج


مقدمه :


سوالی ک در ابتدای موضوع پیش میاد اینکه اصن ازدواج  وعاشقی چی هست ؟! میدونم شمایی ک الان داری این پست میخونی خودت متخصص عشق و عاشقی و عشق بازی و ... هستی ولی من توی کائنات حرف خودمو میزنم :) میدونی چرا بعضی افراد تمایل به ازدواج دارن وبعضیا نه ؟خب این میتونه علت های مختلفی داشته باشه مثلا یکیش نیاز های جنسی دو طرف ،یکی دیگه نیاز های روانی وروحی و... ولی خب اینا مهمترین هاشه ! حالا بیا ریز بینانه تر نگاه ماجرا کنیم : گاهی بنا به فشار اطرافیان یا مثلا میل جنسی زیاد یا مثلاطرف میخواد از تنهایی فرار کنه یااینکه طرف یکی رو به اصطلاح شکار میکنه*(کلمات ستاره دار: مراجعه شود به پاورقی ) و یا دلایل دیگه زرتی میاد و ازدواج میکنه !بعد چند وقت میبینه زِکی عجب اشتباهی کردما !ک اکثر این ازدواج های ناموفق امروزه حاصل این جور چیزاست ( یه چیزی بهت میگم بین خودمون بمونه ؛بعضیا یه اختلالاتی توی هورمون هاشون به وجود میاد ک فک میکنن عاشق طرف شده ولی خب بحث یه چیز دیگست ! میترسم حرف بزنم فیلترمون کنن ! خودت ک میدونی چی میگم مگه نه ؟!؟!؟!؟!)

خب حالا بعضیاهم اصن ازدواجی نیستن! یعنی همه بهش میگن برو زن بگیر قبول نمیکنه !اینا دو دستن یا کلا نمیخوان ازدواج کنن یا میخوان ازدواج کنن ولی نه الان بلکه بعدا ! این بعدا هم میتونه دلایل مختلفی داشته باشه از جمله فکرهایی که ذهنشونه ک بهش نرسیدن یا توانایی مالیشو ندارن یاکسی رو پیدا نکردن ک باب میلشون باشه و...

اینا تازه مقدمه بودش :)


اصل موضوع:


بایه شعرشروع میکنیم :

یک حس درونی ک به من بد میکرد/ بین من و ازدواج را سد میکرد

هرگاه کسی نامزد من میشد / شورای نگهبان دلم رد میکرد

منم جز آدمای دسته دو هستم ک فعلا برنامه ای واسه این امر ندارم ، بنظرم هنوز بچم :) با22 سال سن ! والا یه درصد فک کن من بخوام یه خانواده رو اداره کنم ! اگر از تجربیات کائنات(اسم خاص : نام وبلاگ میباشد نه چیز دیگه ای ) بخوایم استفاده کنیم به این نتیجه میرسیم ک ازدواج توی سن 26-27 سال خوبه . دلایل مختلفیم داره اول اینکه تفکرات بچگونه این جیگولی های به ظاهر عاشق رو نداری و سن عقلیت طوری هست ک میتونی درست تصمیم بگیر دلیل دومش اینکه حداقل به یه جایی رسیدی بعد میتونی درست برنامه ریزی کنی واسه اینده واینجاست ک میتونی یه جنس مخالف باخودت همراه کنی و باهم بقیه راه برین واما دلیل سوم اینکه ترشحات هورمونی به میزان کنترل شده ای رسیده و دیگه بخاطر یه ترشح هورمون بی جا نمیای طرف مقابلتو بدبخت کنی !!!!! یارو 17 سالشه طوری دم از عاشقی میزنه ک خود شیرین وفرهاد جلوش کم میارن ! بابا بیا برو درستو بخون سال بعد کنکور داری !!!! یا این دخترا رو دیدی ،دو روز بایکی in rell هستن بعدش پست میذاره اون لیاقت منو نداشت خودم تنهایی میسازم دنیامو یه نفره !آخه .... ( لااله الا الله هی من نمیخوام دهنم وا شه هی این نوشته ها منو تحریک میکنن یه فحش آبدار بنویسم )
این وسط یه چیزیم داریم به اسم کات کردن؛ یه نوع از کات؛ کات بیرون پا هستش (دارای قابلیت بازگشت )ک این میتونه یکساعت ،یک روز ،یکسال وحتی مورد داشتیم دوسال کات کرده بودن ولی دوباره برگشتن میدونی چرا ؟ چون اعتقاد داشتن بازگشت همه به سوی اوست ! یسری کات ها هم هستن ک اینا تا آخر عمر هست وقابلیت بازگشت نداره (کات روی پا ) ک معمولا با این جملات (برات متاسفم ، اصن فک نمیکردم ، یاد بگیر دیگران قضاوت نکنی و... )به عمر رابطه پایان داده میشه و عشق رو به ... میکشه ! والا اینا عشق نیست بلا عشق نیست بهتره یه اسم دیگه بذاریم روش ک عشق ک واقعا معنی قشنگی داره رو به گ.... نکشه !البته یه سری اسم ها گذاشتن واسش مث هوس بازی ،عشق آبکی و... !اسم خاصی مد نظرم نی فعلا !!!! در کل عشق وازدواج و عاشقی کردن یه مقوله سنگینه ک فعلا همین اندازه ازش بدونیم کفایت میکنه .

جمع بندی :


1-اگه میخوای واقعاعاشق باشی و یکی دیگه رو هم عاشق کنی از کلمه عشق استفاده کن وگرنه عشق ک واژه مقدسیه رو لطفا بکار نبر !

2- یه جاهاییم باید یاد بگیریم واقعا اگه تنهاباشیم بهتره !

3-کمتر rell بزنیم وکمتر چرت و پرت بگیم !

4- عشق وعاشقی رو توی اولویت های پایین تر زندگیمون قرار بدیم !جایی که رشد عقلی وعشقی لازم رو کرده  باشیم !

5- لازمم نیس واسه چشم وهم چشمی ک این دوستم بافلانی رفیقه واون دوستم بافلانی میره دوردور خودمونُ بندازیم توی منجلاب عشق های غلط

6- اگه با یه پسر در ارتباطی ؛ اگه بهت پیشنهاد کرد بیا خونه و.... قبول نکن !( بقول اون یارو ک میگفت : دختر خوب دختریه که چی؟ بوگو! با پسر دوس؟ نشه! دوس شد چی؟ بوس؟ نده! بوس داد چی؟ خونه؟ نره! خونه رفت چی؟ یه صلوات بفرستید!!!)

7- نکته شیش برای پسرها هم صدق میکنه ها (ینی دختر بهتون پیشنهاد داد بری خونشون نریااااا :) ) (بقول اون جمله معروف ک میگه :پسر حرمت داره نه لذت خخخخ)

9- اگه طرف دوس داشتین و اونم شمارو دوس داشت شرایط رو یه جوری آماده کنین ک همه چی علنی کنین و خانواده هاتونم از این رابطه آگاه بشن (سخته ولی شدنیه)

10-خلاصه اینکه عشق وعاشقی و ازدواج خیلی چیز خوبیه ومیتونه باعث آرامش طرفین بشه ولی از راه درستش !

11-پلنگ نباشیم و پلنگ دوست هم نباشیم (خیلیا این مدلی شاخ شدن ؛یارو همه منحنی های بدنشو گذاشته رو اینستا همه فالوو ولایکشم میکنن بعد فک میکنه خیلی خوشگله :)

12- دوازدهمیم ک میگن غایبه دیگه :)


پاورقی:


*شکارکردن کسی :یعنی طرف پولداره و من تونستم اون طرف رو جذب خودم کنم و باهاش ازدواج کنم


  • نمایش : ۸۶۰
  • حامد عبدالهی
    بله. درست میفرمایید. عشق و دوست داشتن حرمت داره. نباید لقلقه دهن هر بیکار و بی وفا و دروغگویی بشه. باید دو طرف به بلوغ عقلی رسیده باشن. توصیه میکنم دو مطلب زیر رو که در همین مورد توی نوار جستجوی وبلاگ من جستجو کن تا به اصل مطالب برسی:

     به دنبال معنایی برای عشق میگردم
    و
    دوازده نشانه برای پایان دادن به یک رابطه

    اگر لینک بزارم، نظرم میره توی هرزنامه
    مرسی از نظر

    من عقاید خودمو گفتم خب

    خوندم جالب بود
    فاطمه علے
    وات تو دو وات نات تو دو...
    شما درست میگی ولی واقعا شرایط ازدواج سخت شده
    :)
    اره خب اینم هست
    سمیرا
    جالب بود البته باچاشنی طنز
    بعله
    yasiii hk
    :)
    بعله :)
    من مُبهم
    نظر لطفتونه.
    نکات خوبی گفتید .اما معمولا گوش شان بدهکار نیست.
    امیدوارم همه عاقلانه تصمیم بگیرند
    تنکس

    ایشالا
    میم _
    باور کن به ۲۶_۲۷ سالگی هم برسی بازم حس میکنی خیلی زوده،چون واقعا خیلی زوده :))
    واقعا؟!
    شاید خب :)
    ❤منتـــظر المهدی۳۱۳❤
    :-)
    :)
    حرف های دولپی خودمونی
    چی بگم والا مات و حیرون من موندم 
    یه عده میگن ازدواج جوونا رو زود زود فراهم کنید تا دچار گناه نشن اون موقع شما اینو میگید
    !!!!!!!!!!!
    !!!!!
    نظرات دیگرانم محترمه خب !
    دختر خوب
    عاشق نکته 12 شدم و 7 و 6 و خب مینیمال بنویس...
    در ضمن ما یه چسر همسایه داریم 22 سالشه زن گرفته خوتشم تا عید خاضره...خیلی هم شیرین و فرهاد...!

    :)
    چسر همسایتون { :) }  فتوشاپه
    مجنون
    مثل همیشه خوب ومفید نوشتیدتامل برانگیزه
    ولی مرداتازه وقتی 30/35سالشون بشه اندازه ی 20سالگی یه دختربالغ می فهمن .

    مرسی
    اره خب :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    از باختن تا دوباره ساختن ...
    کائـــنات حمایت میکند از :